Οδήγηση και αντικαταθληπτικά

Σύγκρουση Ομορρόπως Κινουμένων ΙΧΕ και μοτοσυκλέτας κατ΄ανεπιτυχές προσπέρασμα
Οδήγηση υπό την επήρεια αντικαταθλιπτικών φαρμάκων

Αναιρείται κατ΄άρθρ. 559 αρ. 19 ΚΠολΔ Εφετειακή απόφαση, για ανεπαρκείς, ασαφείς και αντιφατικές αιτιολογίες, ως προς το κρίσιμο ζήτημα της υπαιτιότητας ή συνυπαιτιότητας των οδηγών των συγκρουσθέντων οχημάτων (αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας), που ενεπλάκησαν στο ένδικο ατύχημα και είχε ως συνέπεια τον θάνατο του οδηγού της μοτοσυκλέτας.
 

Συγκεκριμένα το Εφετείο έκρινε αποκλειστικώς υπαίτιο τον οδηγό της μοτοσυκλέτας ο οποίος, υπό την επήρεια μιρταζαπίνης και αμινοφλουνιτραζεπάμης, (αντικαταθλιπτικά φάρμακα που επηρεάζουν την ετοιμότητα και εγρήγορση), έχοντας αναπτύξει υπερβολική για τις περιστάσεις ταχύτητα (άνω των 70 χ/ω), δεν αντιλήφθηκε το παραπλεύρως κινούμενο στην αριστερή λωρίδα όχημα, που επιχειρούσε κανονικά υπέρβαση από τα αριστερά και ενώ βρισκόταν δίπλα του και επιχείρησε αιφνίδια και απροειδοποίητα ελιγμό προς τα αριστερά, με αποτέλεσμα να προσκρούσει επί του δεξιού μπροστινού τμήματος του οχήματος, στο ύψος του δεξιού τροχού, (ο οποίος υπέστη διάτρηση από εξάρτημα της ανάρτησης της μοτοσικλέτας), να ανατραπεί και να τραυματιστεί αυτός θανασίμως (παράβ. άρθρ. 12, 20, 21 παρ. 1, 2, 3 του ΚΟΚ). Και ενώ διαλαμβάνεται στην προσβαλλομένη απόφαση ότι το αυτοκίνητο έβαινε "κανονικά" επί της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, στη συνέχεια γίνεται δεκτό ότι αυτό πατούσε με τους δεξιούς τροχούς του επί της διαχωριστικής των δύο λωρίδων κυκλοφορίας διακεκομμένης γραμμής την στιγμή που επιχειρούσε υπέρβαση της μοτοσυκλέτας υπό συνθήκες που δεν εμπόδιζαν την οδηγική αυτή ενέργεια. Αναφέρονται δηλαδή ανεπαρκώς, ασαφώς και αντιφατικώς τα πραγματικά περιστατικά, στα οποία το Εφετείο στήριξε την κρίση του επί ζητήματος που ασκεί ουσιώδη επιρροή στην έκβαση της δίκης και έτσι δεν μπορεί να ελεγχθεί αν στη συγκεκριμένη περίπτωση συνέτρεχαν οι όροι των κανόνων ουσιαστικού δικαίου που εφαρμόστηκαν (άρθρο 17 παρ.1, 2 ΚΟΚ) ή δεν συνέτρεχαν οι όροι εκείνων που δεν εφαρμόστηκαν (άρθρα 16 παρ.3 και 17 παρ.5 ΚΟΚ).


Σχόλια – Παρατηρήσεις

1) Σύγκρουση Ομορρόπως Κινουμένων κατ΄ανεπιτυχές προσπέρασμα

 Βλ. σχετικά Άρθρο Ον.Ονουφριάδη «Το Προσπέρασμα – η παραβίαση της διαχωριστικής γραμμής - η απαιτουμένη ελευθέρα Απόσταση - (Ελεύθερος χώρος) δι ασφαλές προσπέρασμα Απαιτουμένη Ορατότητα ΕΣυγκΔ 2001/324 επ.
 

Συνυπαιτιότητα 50% του οδηγού του ΙΧΕ που μολονότι κινούνταν στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος, επιχείρησε να στρίψει αριστερά της πορείας του (αλλάζοντας κατεύθυνση), χωρίς να καταλαμβάνει προοδευτικά τον άξονα της οδού, και χωρίς να καταστήσει γνωστή την πρόθεση του αυτή, με την αφή του αριστερού δείκτη πορείας (φλας) (παράβ. άρθρ. 21 ΚΟΚ). Ομοίως συνυπαιτιότητα 50% του οδηγού μοτοσυκλέτας που επιχείρησε ταυτοχρόνως προσπέρασμα του ανωτέρω προπορευομένου οχήματος, οδηγώντας με υπερβολική για τις περιστάσεις ταχύτητα, καθόν χρόνο είχε λήξει η άδεια ικανότητας που κατείχε, γεγονός που κρίθηκε από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο ότι μείωνε την ικανότητα του περί την οδήγηση. ΑΠ 1/2010 ΕΣυγκΔ 2011/427


Σύγκρουση Ομορρόπως Κινουμένων κατ΄ανεπιτυχές προσπέρασμα και εντεύθεν εκτροπή και πρόσκρουση σε κολώνα φωτισμού. Αναιρείται κατ΄άρθρ. 559 αρ. 19 ΚΠολΔ Εφετειακή απόφαση που έκρινε αποκλειστικό υπαίτιο τον οδηγό ΙΧΕ, ο οποίος κινούμενος με υπερβολική ταχύτητα, μη εκτιμώντας ορθά την απόσταση με το προπορευόμενο ΙΧΦ, επιχείρησε να το προσπεράσει καθόν χρόνον ο οδηγός αυτού, επιχειρούσε να στρίψει αριστερά, έχοντας   ήδη καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό τους δείκτες κατεύθυνσης. Ειδικότερα δεν προσδιορίζεται η απόσταση του αυτοκινήτου του αναιρεσείοντος (οδηγού του ΙΧΕ) από το φορτηγό αυτοκίνητο κατά τη στιγμή που ο οδηγός του εκτελούσε ελιγμό προς τα αριστερά στο ρεύμα κυκλοφορίας. Επίσης δεν διευκρινίζεται σαφώς για ποιο λόγο ο αναιρεσείων έπρεπε να συμμορφωθεί στη διάταξη του άρθρου 17 παρ. 1 και 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αφού δέχεται ότι το ατύχημα συνέβη κατά τη στιγμή που ο αναιρεσίβλητος (οδηγός του ΙΧΦ) εισήλθε με ελιγμό στο αριστερό ρεύμα κυκλοφορίας, όπου εκινείτο ο αναιρεσείων.


Αποκλειστική Υπαιτιότης
 του οδηγού του ΙΧΕ ο οποίος με υπερβολική ταχύτητα   (ίχνη αποξέσεως του οχήματός του 36 μέτρα) επιχείρησε οδηγώντας ιππαστί επί διπλής διαχωριστικής γραμμής να προσπεράσει την ομορρόπως κινουμένη έμπροσθεν αυτού μοτοσυκλέτα, ο οδηγός της οποίας επιχειρούσε την στιγμή αυτή να στρίψει αριστερά για να εισέλθει σε κάθετη οδό. (παράβ. άρθρ. 6 παρ. περ. β, 12 παρ. 1, 19 παρ. 1, 2, 20, 50 του ΚΟΚ). Μον.Πρ.Αθ. 5453/2006 ΕΣυγκΔ 2006/543

 

Νομικά Θέματα » Αυτοκίνητα Οδήγηση και αντικαταθληπτικά

 

    
Δραστηριότητα Νομικά Θέματα Συνεργάτες Σύνδεσμοι Νέα
Αρχική Σελίδα Επικοινωνία Change Language
Ειδήσεις Δυτική Μακεδονία Δωδεκάνησα Λακωνία Χανιά Ανώγεια Δομοκός Ιεράπετρα Κόρινθος Μουζάκι Πάργα Σίφνος Χαλκίδα Κεντρικής Μακεδονίας νέα Ζακύνθου Λευκάδας Αγία Παρασκευή Αρχαία Ολυμπία Έδεσσα Ιωάννινα Λαγκαδάς Ναύπακτος Πεντέλη Σοφάδες Ωρωπός Πρωτοσέλιδα Ειδήσεις Δυτική Μακεδονία Δωδεκάνησα Λακωνία Χανιά Ανώγεια Δομοκός Ιεράπετρα Κόρινθος Μουζάκι Πάργα Σίφνος Χαλκίδα Ειδήσεις Αττική Βοιωτία Κοζάνη Φλώρινα Ανατολική Μάνη Δεσκάτη Θέρμη Κίμωλος Μέτσοβο Παλαιό Φάληρο Σέρρες Φυλή Πελοποννήσου νέα Ηρακλείου Ξάνθης Αγρίνιο Βέλο Βόχα Εορδαία Καλαμπάκα Λέρος Νέα Σμύρνη Πολύγυρος Σύρος Ερμούπολη
Ελλάδα νέα Θεσσαλονίκης Πιερίας Αίγινα Βόϊο Ερύμανθος Καρδίτσα Λίμνη Πλαστήρα Νίκαια Άγιος Ιωάννης Ρέντης Προσοτρσάνη Τήλος
Copyright © 2017 All rights reserved Πελοποννήσου νέα Ηρακλείου Ξάνθης Αγρίνιο Βέλο Βόχα Εορδαία Καλαμπάκα Λέρος Νέα Σμύρνη Πολύγυρος Σύρος Ερμούπολη developed and powered by WGR