Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 294, 295 παρ.1, 297 και 299 ΚΠολΔ, που εφαρμόζονται, σύμφωνα με το άρθρο 573 παρ.1 του ιδίου Κώδικα και στη διαδικασία της δίκης για αναίρεση, προκύπτει ότι παραίτηση του αναιρεσείοντος από το δικόγραφο της αναίρεσης μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση του αναιρεσιβλήτου και με προφορική δήλωσή του, πριν από την έναρξη
|
Η διάταξη του άρθρου 932 εδ. 3 του ΑΚ, η οποία ορίζει ότι σε περίπτωση θανάτου προσώπου η χρηματική ικανοποίηση μπορεί να επιδικασθεί στην οικογένεια του θύματος λόγω ψυχικής οδύνης, έγινε πρόσφατα αντικείμενο ιδιαίτερης νομολογιακής επεξεργασίας. Εκείνο που απασχόλησε τα δικαστήρια τόσο της ουσίας όσο και τον Άρειο Πάγο ήταν η ανεύρεση του εφαρμοστέου δικαίου με βάση το οποίο
|
Απόφ. Μον.Πρ.Θεσ. 20967/2009Σύγκρουση Καθέτως Κινουμένων ΙΧΕ και μοτοσυκλέτας - Παραβίαση Φωτεινού Σηματοδότη και Απαγορευτικών Πινακίδων
|
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟΔικηγορικού Συλλόγου Πατρών σε συνεργασία με την Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού ΔικαίουΤΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑΑστική ευθύνη των εμπλεκομένων μερών-Ανάδειξη σύγχρονων προβλημάτων δικαστηριακής πρακτικήςΠάτρα 24-25 Σεπτεμβρίου 2010
|
Η έναντι του παθόντος τρίτου ευθύνη του ασφαλιστή από την ασφαλιστική σύμβαση περιορίζεται ποσοτικά μέχρι το κατά το χρόνο του ατυχήματος ισχύον ελάχιστο ασφαλιστικό ποσό. Το τελευταίο δεν ισχύει για κάθε παθόντα και γενικά δικαιούχο της αποζημιώσεως, αλλά ισχύει για το σύνολο των παθόντων – δικαιούχων από το ίδιο ατύχημα.
|
Η έναντι του παθόντος τρίτου ευθύνη του ασφαλιστή από την ασφαλιστική σύμβαση περιορίζεται ποσοτικά μέχρι το κατά το χρόνο του ατυχήματος ισχύον ελάχιστο ασφαλιστικό ποσό. Το τελευταίο δεν ισχύει για κάθε παθόντα και γενικά δικαιούχο της αποζημιώσεως, αλλά ισχύει για το σύνολο των παθόντων – δικαιούχων από το ίδιο ατύχημα.
|
Αναιρείται εφετειακή απόφαση έκρινε αποκλειστικός υπαίτιο τον οδηγό του ΙΧΕ, ο οποίος ισχυριζόμενος ότι προσπάθησε να αποφύγει πρόβατο επί του οδοστρώματος, οδηγώντας με υπερβολική ταχύτητα απώλεσε τον έλεγχο του οχήματός με αποτέλεσμα να εκτραπεί σε προστατευτικές μπάρες στο ρεύμα πορείας του, στη συνέχεια να εισέλθει αιφνίδια στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
|
Παράσυρση του εν Μέθη Πεζού (1)που είχε διασχίσει ήδη το ένα ρεύμα πορείαςΑναίρεση κατ΄άρθρ. 559 αρ.19μ ΚΠολΔ
|
Υπαιτιότητα 60% της οδηγού ΙΧΕ η οποία οδηγώντας με μεγάλη ταχύτητα, σε σχέση με τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και υπό την επίδραση οινοπνεύματος (0,88 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα –1,45 γραμμάρια οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος στην μετά 3ωρο αιμοληψία), δεν αντιλήφθηκε την πεζή που επιχείρησε κατερχόμενη στο οδόστρωμα
|
ο ζημιογόνο αποτέλεσμα της ανθρώπινης πράξης που γεννά αξίωση αποζημίωσης για το ζημιωθέντα, μπορεί να επέλθει άπαξ και – συνήθως – ταυτόχρονα με την πράξη, μπορεί όμως να προκαλεί ζημίες και στο μέλλον. Η πρώτη κατηγορία των «παρουσών» ζημιών εύκολα υπάγεται αναφορικά με την παραγραφή της στα σχετικά άρθρα του Αστικού Κώδικα, ή στις άλλες οικείες διατάξεις (άρθρ. 251, 937 κλπ. του Α.Κ. άρθρ. 10 ΑσφΝ κλπ.)
|